loading...
والفجر8
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
آیفون ۵ با نمایشگر ۴ اینچی و بدنه فوق‌العاده باریک؟ 0 23 emamian
تروجان دیگری به سوی مک شلیک شد، این‌بار خطرناک‌تر از تروجان فلش‌بک ! 0 32 emamian
اشكالات علمي بازي پرندگان خشمگين فضايي 0 126 emamian
جلسه مشترک PSPها در شاپرک 0 43 emamian
لقب امن‌ترین سیستم‌عامل موبایلی به بلک‌بری رسيد. 0 29 emamian
مبارزه با تروجان فلش بك از سوی اپل عرضه شد. 0 49 emamian
ویندوز 8 چهار نسخه دارد. 0 33 emamian
پرداخت کرایه تاکسی‌ الکترونیکی می‌شود! 0 38 emamian
خودپردازها از كار افتادند! 0 40 emamian
ساعت ضد چرت زدن 0 38 emamian
هک سايت دانشگاه و تغيير نمره دانشجويان 0 32 emamian
بوئینگ گوشی هوشمند فوق امنيتی‌ می‌سازد! 0 36 emamian
آيفون 5 در راه است. 0 42 emamian
اختلال در خدمات اينترنتي بانك تجارت 0 23 emamian
فیس‌بوک بهشت هكرها شده است ! 0 41 emamian
تلاش اپل براي بستن سايت "دكتر وب" 0 28 emamian
18 نكته امنيتي در پرداخت‌هاي اينترنتي 0 24 emamian
حمله هکرها به سایت وزارت خارجه بریتانیا 0 17 emamian
قبوض برق الكترونيكي مي‌شود. 0 27 emamian
آشنايي با مشهورترين روش هكرها! 0 33 emamian
-S.M.E- بازدید : 82 پنجشنبه 17 فروردین 1391 نظرات (3)




روایات گوناگونی در مورد نامگذاری آن حضرت به این نام مبارک نقل شده است که ما پیش از ترسیم این روایات خاطر نشان می‌سازیم که؛ نام مقدّس فاطمه از واژه «فطم» که به معنای بریدن و جدا کردن است، برگرفته شده است. بر این اساس هنگامی که گفته می‌شود:


«فطمتِ الامُ طفلها» و یا «فطمت الحبل» به این معناست که مادر، کودک خویش را از شیر برگرفت و یا ریسمان بریده شد.

علاّمه مجلسی در این مورد می‌گوید:

-S.M.E- بازدید : 64 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

این گرایش‏ همان چیزی است که گفتیم می‏توانیم نام آن را " عشق و پرستش " بگذاریم‏ و بگوییم از مقوله " عشق و پرستش " است. این مطلب یک امر بسیار محسوسی هست که در انسان زمینه چیزی وجود دارد که ما آن را " عشق " می‏نامیم. عشق ، چیزی است مافوق محبت ، محبت در حد عادی ، در هر زمینه نیز در انسان وجود دارد ، زمینه چیزی که آن را معمولا " عشق " می‏نامند.




در زبان عربی می‏گویند کلمه " عشق " در اصل از ماده " عشقه‏ " است ، و " عشقه " نام گیاهی است که در فارسی به آن " پیچک " می‏گویند که به هر چیز برسد دور آن می‏پیچد ، مثلا وقتی به یک گیاه دیگر می‏رسد دور آن چنان می‏پیچد که آن را تقریبا محدود و محصور می‏کند و در اختیار خودش قرار می‏دهد.

یک چنین حالتی در انسان پیدا می‏شود و اثرش‏ این است که بر خلاف محبت عادی انسان را از حال عادی خارج می‏کند، خواب‏ و خوراک را از او می‏گیرد، توجه را منحصر به همان معشوق می‏کند، یعنی‏ یک نوع توحد و تأحد و یگانگی در او به وجود می‏آورد، یعنی او را از همه‏ چیز می‏برد و تنها به یک چیز متوجه می‏کند به طوری که همه چیزش او می‏شود، یک چنین محبت شدیدی.

در حیوانات چنین حالتی مشاهده نشده است. در حیوانات ، علائق حداکثر در حدود علائقی است که انسانها به فرزندانشان دارند. یا همسرها نسبت به هم دارند. اگر غیرت دارند، اگر تعصب دارند، هر چه که نسبت به‏ اینها دارند، در حیوانات هم کم و بیش پیدا می‏شود. ولی این حالت به‏ این شکل ، مخصوص انسان است.

اینکه اصلا ماهیت این حالت چیست، خود یکی از موضوعات فلسفه شده است. ابن سینا رساله مخصوصی دارد در " عشق " . همچنین ملاصدرا در کتاب اسفار در بخش الهیات ، صفحات زیادی‏ حدود چهل صفحه را اختصاص داده است به تفسیر ماهیت عشق که این حالت‏ چیست که در انسانها پیدا می‏شود ، کما اینکه امروز هم مسأله عشق در " روانکاوی " تحلیل می‏شود که واقعا ماهیت این حالت در انسانها چیست ؟


-S.M.E- بازدید : 77 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)


ویژگی امام در برخورد با مسایل خانواده، حرمتگذاری و درک شخصیت زنان بود. یعنی همسر را به عنوان خدمتکار یا عنصری که در خانه باید تدارکات و خدمات خانه را عهده‏دار شود، نمی‏دانستند. همسر را به عنوان یک همراه، همراز و چه بسا یک همفکر می‏دانستند هیچ‏گاه به همسرشان فرمانی ندادند که چیزی بیاور و چیزی را ببر یا این کار را بکن و این کار را نکن. اما خودشان مکررا این کار را برای خانم انجام می‏دادند. مثلاً می‏دانستند خانم فراموش می‏کنند قرصشان را بخورند و آن را به این ترتیب یادآوری می‏کردند ...


... خانم(همسر امام) می‏گفتند که چون بچه‏ هایشان شب تا صبح گریه می‏کردند و ایشان مجبور بودند تا صبح بیدار بمانند، امام شب را تقسیم کرده بودند. یعنی مثلاً دو ساعت ایشان بچه را ساکت می‏کردند و خانم می‏خوابیدند و بعد دو ساعت خودشان می‏خوابیدند و خانم بچه را نگه می‏داشتند. البته روزها که مشغول درس و بحث بودند، فرصتی برای نگهداری بچه‏ها نداشتند. فرزندانشان تعریف می‏کردند که ایشان با آنها بازی می‏کردند. یعنی بعد از تمام شدن درس ساعتی را به بازی با بچه‏ها می‏پرداختند و به این ترتیب به خانم در کار تربیت بچه‏ها کمک می‏کردند.

ایشان به پسر و نوه‏هایشان القا می‏کردند که از زنشان انتظار کار نداشته باشند و اگر کار کردند، محبت کرده‏اند. البته به دخترها نیز توصیه می‏کردند که کار کنند. در ابتدای عقد نصیحت می‏کردند که:
«سعی کنید با هم رفیق باشید. اگر مرد هستی و در بیرون از خانه هزاران مسأله داری، وقتی به خانه می‏آیی، ناراحتیهایت را پشت در بگذار و سعی کن با لطف و مهربانی داخل خانه شوی.»
از طرف دیگر به زن هم توصیه می‏کردند:
«تو هم ممکن است در خانه خیلی کار کرده و خسته باشی، ولی نباید خستگی خود را به شوهرت منتقل کنی. به استقبالش برو و زندگی گرمی برای خودتان درست کنید.»

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آما سایت

    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 260
  • بازدید کلی : 5,109